Tuesday 5 March 2013

Me Love You! 6


BAB 6
‘’ lea ‘’.
‘ eh , aku rasa macam ada orang panggil nama aku je. Kacau betul lah. Baru mimpi indah tadi.‘
Perlahan-lahan lea membuka matanya. Terjengul muka kacak di depan muka nya.
‘’ YA ALLAH! Awak buat saya terkejut je. Nasib muke hensem. Lau tak, dah lama punggung awak cium lantai bas nim tau, ‘’.
‘Nasib lah kau izz. Tolong kejutkan pun kena marah. Apa lah minah nim. Angkat bendera jepun ke?’ sempat izz bermonolog dalam hati dia.
‘’ bangun jugak awak akhirnya. Penat saya panggil nama awak. Nak sentuh kan, takut kena karate je. Hehehe , ‘’ ujar izz sambil tersenyum. Kelihatan seperti tidak mengambil hati dengan kata-kata lea sebentar tadi.

‘ ekkk? Apa lah ko ni lea! Tengok apa yang ko dah buat. Hishhh’ sesal lea dalam hati.
‘’ emmm, awak. Sorry ye. Saya tengah terkejut plus mamai tadi. Maaf sangat-sangat. ‘’
‘’ tak pe. No hal ah., ‘’
Sempat lea melihat jam tangan izz.
‘ YA ALLAH! Aku dah lambat ni’
‘’ okay lah izz. I have to go now. See u next time. Assalamualaikum ‘’, lea bergegas turun.
‘’ lea! , ‘’ teriak izz malangnya tidak di dengari.
‘aisey man! Baru nak mintak nombor. Kan dah terlepas. Adoii.’
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sebaik sahaja turun daripada bas, aku terus ternampak kelibat kak hanna atau Nor Hanani Samir. ‘Manis orangnya. Padan dengan along. Pandai betul along kelentong umi. Cakap kak hanna ni teman tapi mesra dia semasa menuntut dekat belanda. Padahal kak hanna ni pengarang hati jantung pisang dia. Haha. Dah merapu aku ni. Apa pun, mekasih along! Because of you, I can go to kl.’
‘’ KAK HANNA!! Nor hanani Samir!! Munifah liyana dah sampai ni!! Yuhuu, datin cute plus gorgeous dah sampai. ‘’
Cepat-cepat kak hanna berpaling kea rah suara itu.
‘siapa pula yang panggil nama aku ni. YA ALLAH! Budak bertuah ni rupanya.’
‘’ Assalamualaikum , kak hanna. ‘’ ucap lea sambil menyalam tangan kak hanna.
‘’ waalaikumussalam, lea apa khabar? Sihat? ‘’
‘’ hehehe , sihat je. Tengok pipi lea ni. Dah naik la. ‘’ lea menunjuk pipinya ke arah kak hanna.
‘’ tak pe naik pun. Asal masih cute sudah. Haha. Ok la. Jom kita blah dari tempat yang sesak ni. Esok lea dah mula kerja. ‘’
Kak hanna menarik tangan aku kea rah keretanya.
‘’ Wow !! akak guna Honda Civic. Caya laa, akak. Bergabung dengan along pula, Honda Accord. Perrgghh , memang mantap laa!. ‘’ aku mengangkat ibu jari tanda bagus.
‘’ ada-ada je laa kamu ni. Dah, jom kita balik. ‘’ kak hanna memandu perlahan-lahan menuju ke rumahnya.

No comments:

Post a Comment