Tuesday 5 March 2013

Me Love You! 1


BAB 1
Berpusu-pusu pelajar keluar dari dewan peperiksaan pada hari ini. Tamatlah peperiksaan SPM pada hari ini. Heee. Perghhh , penat gila siot! Aku terdengar seseorang memanggil nama penuhku,
‘’Munifah Liyana bt Muhammad Luqman ‘’.
Lalu aku berpaling ke arah suara serak-serak basah itu. Dah agak minah ni panggil aku. Terpacak Syafa yang tersengih seperti kerang  busuk di hadapanku.
‘’Kau ni jalan laju sangat la, Lea. Pelan la skit. Aku tahu la kaki kau tu panjang macam model antarabangsa tu. Apa nama dia? Miranda Kerr ke Derr? Alah, bini Orlando Bloom tu. OMG! Hensem gila mamat tu. Kalu la dia jadi hubby aku, tak lena aku tidur’’. Syafa  menyerang aku dengan kata-katanya dan sempat lagi berangan nak jadi bini Orlando Bloom. Tak sempat aku nak balas. Kata-kata yang keluar dari bibir nipis Syafa telah membuat aku ketawa geli hati.
‘’Lea, aku tengah cakap dengan kau ni tapi sempat lagi kau ketawa ye.  Aku tumbukkan muka kau yang cute tu. ‘’
‘’ Jangan lah marah, Syaf. Aku cuma ketawa je. Aku rasa kelakar lah pulak kau membebel macam tu. Nanti kita jarang lah pulak nak jumpa. Sorry ye, sayang? Please..’’
‘’Okey lah. Tapi kau jangan la cakap macam tu. Tengok ni, aku dah nak menangis ni’’.
‘’Hahahahahaha. Of course, my dear Syafa .’’ Aku pun mengajaknya pulang ke rumah.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

‘’Muni.‘’ Abah memanggilku  yang sedang asyik menonton televisyen agar mendekatinya.
‘’Ye, abah. ‘’
‘’Macam mana peperiksaan Muni hari ini? ‘’ Abah akan menanya aku macam mana peperiksaan aku setiap kali aku menghadapi peperiksaan.
‘’Alhamdulillah. Muni dah buat yang terbaik . ‘’
‘’Abah tahu Muni anak yang bijak dan selalu cemerlang dalam peperiksaan tapi Muni tak boleh menjadikannya sebagai tiket untuk bersenang-lenang. Muni kena sentiasa berusaha. ‘’ Nasihat abah sambil memandang aku dengan penuh kasih sayang.
‘’Baiklah , abah. Muni akan sentiasa ingat setiap pesanan abah sehingga Muni menghembuskan nafas terakhir. Hari ini, Muni dah habis periksa. Muni harap Muni dapat keputusan yang cemerlang ye, abah?
‘’Amin. Abah sentiasa mendoakan kejayaan Muni dan along.‘’ Abah mengosok kepalaku. Maklumlah , anak bongsu kan. Heeee..
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Biar aku kenalkan diri aku dulu. Nama aku Princess  Munifah Liyana bt Muhammad Luqman. Hahahaha. Berangan betul lah aku ni. Ye lah, dulu suka sangat main puteri-puteri dengan along. Ok , stop pasal tu. Abah dengan ummi panggil aku Muni tapi biasanya kawan-kawan aku panggil aku Lea. Umur aku 17 tahun. Yabedabedu!!! Dah habis SPM. Alhamdulillah. Tamat perjuangan aku di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Puteri Andalas. Sekolah ni bukan sekolah perempuan tau, pelajar lelaki pun ada. Aku takut korang keliru je sebab nama sekolah  macam tu.  Aku anak bongsu daripada 2 orang adik beradik.
Tengku  Syafa Nour Malihah binti Tengku  Safiuddin pula bff aku. BEST FRIEND FOREVER. Bukan BOY FRIEND FOREVER. Tak main lah pakwe-pakwe ni. Hehehehe. Dia cantik tau. Muka iras-iras Arab skit. Ikut muka ibu dia lah tu. Walaupun dia anak kaum kerabat Pahang tapi dia tak sombong pun. Diri Syafa penuh dengan sifat yang baik. Tak pernah berbangga dengan kemewahan yang melimpah ruah sejak kecil lagi. Dia pun macam aku jugak. Kita orang tak pandai kalu masuk bab couple ni. Hehehehe. Kami berkawan dari sekolah rendah lagi.
Abah aku , Tuan Haji Muhammad Luqman  bin Lutfi pulak bekas pengetua. Umur dah dekat 60 tahun. Ummi aku, Puan Hajah Syarifah Najlaa’ Lee bt Haji Syed Abdullah. Seorang suri rumah . masih cantik lagi tau. Body pun masih langsing lagi. Takut abah nak lepaskan ummi pergi kenduri kahwin sorang-sorang. Hehehe. Muka ummi pulak macam Datin Nor Aliah Lee tu. Hehehe. Sama-sama Lee la pulak. My beloved brother , Muhammad Lutfi Hadi. Dah bekerja sebagai arkitek di Johor Bahru. Tak pe lah. Kita stop kat sini dlu. Nanti sambung balik. Ngantuk dah ni.

No comments:

Post a Comment